Op deze pagina vind je vragen en antwoorden over verschillende onderwerpen. Staat je vraag er niet tussen? Dan kun je altijd contact met ons opnemen.
Algemeen
Is het veilig om te komen zwemmen?
Wij volgende de richtlijnen van de zwembadbranche en doen er alles aan om het zwembad een zo veilig mogelijke omgeving te laten zijn. Er zijn maximaal 250 mensen tegelijkertijd welkom. Ook passen we de chloorverhouding aan naar de landelijke adviezen vanuit de zwembadbranche en gaan we ervan uit dat bezoekers alleen komen als ze gezond zijn en voldoende afstand houden tot elkaar.
Kan ik een kaartje kopen aan de kassa?
Nee, je kunt geen kaartje kopen bij onze medewerkers bij het bad. We willen het aantal contactmomenten zo klein mogelijk houden en we hebben een maximaal aantal plaatsen in het bad. Daarom werken we dit jaar met een reserveringssysteem waar je je kaartje reserveert (gratis voor abonnementhouders) of koopt. Je kunt, als er nog plekken vrij zijn, wel bij de ingang van het bad online je kaart kopen en deze direct laten scannen. Dit kan ook nog wanneer het tijdsblok al is begonnen.
Hoe lang van tevoren kan ik reserveren?
Iedere donderdag openen we de reserveringen voor de week erna. Op die manier kun je rekening houden met de weersvoorspelling en kun je beter inschatten of je ook echt kunt komen. Zo voorkomen we dan er plekken worden gereserveerd die niet worden gebruikt.
Ik heb een ticket gekocht of gereserveerd, maar ben nu ziek. Wat moet ik doen?
Heb je een ticket gekocht, kun je niet komen en wil je je geld terug? Stuur dan een e-mail naar info@bosbadnoordsleen.nl. Vermeld daarbij je ordernummer. Binnen twee weken storten we het geld terug op je rekening.
Ben je abonnementhouder en had je een plek gereserveerd die je niet gebruikt? Laat het dan ook even weten, zeker bij heel mooi weer. Misschien kan iemand anders van de plek gebruik maken.
Kan ik een abonnement kopen?
Ja, dat kan. Je kunt online een abonnement kopen zoals je gewend bent. Met het abonnement moet je vervolgens nog wel een plek reserveren als je wilt komen zwemmen. In het ticketsysteem kun je je abonnementnummer(s) toevoegen, waarna je gratis een plek kunt reserveren. Heb je een abonnement gekocht, dan kun je niet direct je nummer gebruiken. We moeten dat toevoegen aan het ticketsysteem. Vandaag je abonnement gekocht voor 21.00 uur, dan kun je de volgende dag vanaf 09.00 uur reserveren met je abonneenummer. Let op: als je gaat reserveren staat er in eerste instantie dat een ticket voor abonnementhouders geld kost, zodra je je abonneenummer hebt ingevuld gaat dit weer naar nul, of naar de goede prijs voor een les aquafit of conditiezwemmen.
Is de kiosk open?
Ja, de kiosk is open. We hebben het assortiment aangepast en er gelden een aantal extra regels. Je moet de looproute op het terras volgen en voor het bestellen je handen desinfecteren.
Hoe lang kan ik komen zwemmen?
We werken dit jaar met tijdsblokken die je kunt reserveren. De uitzondering hierop is het trimzwemmen. Hiervoor kun je met je abonnement gewoon binnenlopen.
Voor recreatief zwemmen zijn de blokken tijdens de schoolvakantie van 13.00 tot 17.30 uur.
Zwemmen met kinderen
Kan ik met mijn gezin komen zwemmen?
Ja, dat kan! Zorg wel dat je alle maatregelen goed hebt gelezen voordat je kaartjes koopt of reserveert.
Mogen mijn kinderen met vriendjes zwemmen?
Ja, dat kan. Kinderen tot 12 jaar hoeven onderling geen 1,5 meter afstand te houden en kunnen samen zwemmen.
Trimzwemmen
Kan ik baantjes komen zwemmen?
Ja, zeker! Trimzwemmers hoeven onderling geen afstand te houden. Ook inhalen is toegestaan.
Moet ik voor het trimzwemmen reserveren?
Nee, dat hoeft niet. Op vertoon van je abonnement kun je komen trimzwemmen.
Hoe houden we voldoende afstand in het water?
Trimzwemmen is volgens het nieuwste protocol een sport waarbij je onderling geen afstand hoeft te houden tijdens het zwemmen.
Veiligheid
Hoe gaat het met EHBO?
We volgen hierin de landelijke richtlijnen. We vermijden contact zoveel mogelijk en passen mogelijk bij reanimatie geen mond-op-mond-beademing toe.
Hoe gaan jullie om met de kwaliteit van het zwemwater?
We volgen hierin de landelijke richtlijnen. Dit betekent onder andere dat er meer chloor in het water zit dan anders. Daarnaast voeren we al onze gebruikelijke controles uit om ervoor te zorgen dat de kwaliteit van het water goed is.